El Paraigua,
2004 – 2005
El Massís de l'Ardenya i els voltants de
St. Feliu de Guíxols
Desplaçament: cotxes particulars (no hi ha llançadores)
Caixa comuna de la despesa de desplaçament dels cotxes organitzats: 14 €, per persona.
(quilometratge i peatge autopistes)
Hostalatge
Dormir i esmorzar : Casa de turisme rural “Mas Pla”, Solius (Sta. Cristina d’Aro). Habitacions de 2, 3 o 4, sense bany. No cal portar tovallola.
Tel. 972 83 72 89 Preu: 22 €
Sopar:
“Restaurant Solius” (C 250/ carretera de Solius) Tel. 972 83 74 00 Preu:15 €
Dinar
diumenge: “La Pansa”, C. de les Eres, 49, St. Feliu de Guixols
Tel. 972 82 06 08 Preu
dinar diumenge: 15 €
Porteu Dinar del dissabte i tot el que duem habitualment per caminar: botes de muntanya, cantimplora, capellina, etc. i tot allò que us sembli imprescindible per fer nit. No cal dur llençols ni tovalloles; n’hi ha a la casa.
Etapa núm. 10 – Dissabte 15 de gener
|
7:30 h. |
Estació de RENFE de Barcelona – St. Andreu Arenal Avda. Meridiana – Pg. Fabra i Puig |
Qui surti de Barcelona i rodalies properes |
ITINERARI A EFECTUAR AMB COTXE:
Autovia C-33 direcció Girona. Continuem per AP-7. Després de l’àrea de la Selva, sortida 9A i seguim per la C-35 direcció St. Feliu de Guíxols. Continuem per la C-65 i prenem la sortida 5: direcció Sta. Cristina, Solius, Romanyà. Agafem la variant C – 250 i trobem un trencant a la dreta que és la carretera local que porta a Solius, el passem de llarg i just després hi ha, a mà dreta, el Restaurant Solius, on esmorzarem
|
8:30 h |
Restaurant “Solius” |
C-250 després del trencant a Solius Esmorzar |
|
9:15h |
Mas “Can Llaurador” |
Comença la caminada |
Itinerari: Mas Can Llaurador– Menhir ajagut de Can Llaurador– pas de la Miloca– Capella dels Carcaixells–El Llom (287m)–La Torra (304m)–El Teto (293m)–L’Escanaill (306m)–El Suro (307m)–La Roca Llisa (307m)–Pas de l’Encreuament–Puig del Montclar (417m)–Coll de Ceps (343m)–Collet de St. Baldiri (347m)–Menhir del Terme Gros–Coll de l’Escorpí (450m)–Coll del Pla del Vidre (480m)–Pedralta– Mas Can Llaurador
Comencem el recorregut al Mas Can Llaurador, documentat des del 1712, seguint el sender PR C-102. Trobem el “Menhir ajagut de Can Llaurador”, anomenat així perquè va estar ajagut fins que al 1994 el vàrem posar en peu. Passada una plantació d’eucaliptus arribem a un petit pont de fusta a la dreta que travessa la riera de Penyella i s’anomena el pas de la Miloca, deixem el PR, prenem el sender local i el seguim, enfilant-nos molt ràpidament fins a la carena (210m). Trobem la Capella dels Carcaixells dedicada a St. Francesc. La serralada dels Carcaixells està formada per grans blocs de roca granítica. Es progressa per un camí amb alguns passos equipats de cordes fixes o cadenes instal·lades adientment per superar-los amb més seguretat. Aquest és el moment de major espectacularitat de la ruta. Pugem fins el Llom (287m) i la Torra (304m). A continuació passem per un Pont Penjat construït de ferro. Anem carenant i passem pel Teto (293m), l’Escanaill (306m), el Suro (307m), la Roca Llisa (307m), i arribem al Pas de l’Encreuament. Puig del Montclar (417m). Esplèndides panoràmiques sobre la Vall d’Aro. Coll de Ceps (343m), Collet de St. Baldiri (347m). Agafem el PR C-101 a mà esquerra. Després de passar pel Menhir del Terme Gros, retrobem, al coll de l’Escorpí (450m), el GR–92, que seguirem un tram fins al Coll del Pla del Vidre (480m). Deixem les marques vermelles per prendre les de color verd i blanc. Anem carenant gaudint d’una esplèndida vista tant a esquerra com a dreta, fins arribar a Pedralta, l’única roca oscil·lant de Catalunya i la segona més grossa d’Europa. Reprenem el GR-92 per tornar a Can Llaurador.
Recorregut: 16.3 km. Desnivell: 750 m Temps: 5:30 h, sense comptar aturades
Etapa núm 11 – Diumenge, 16 de gener
Horaris
diumenge
|
8:30 h. |
“Mas Pla” |
Esmorzar |
|
9:15 h. |
Sant Feliu: Passeig del Guíxols–Rbla. del Portalet (Es pot aparcar per allà a prop) |
Davant del Casino S’inicia la caminada |
|
14:30
h. |
“La Pansa”, C. de les Eres, 49 St. Feliu de Guixols |
Dinar |
Recomanem a qui que arribi el diumenge, que vagi directament al punt on s’inicia la caminada.
Itinerari: St. Feliu de Guixols–riera de Mascaneda–font del Pastor–camí Romà–Collet de la Mare de Déu (268m)–Puig Gros (325m)–Coll de Portes (125m)–ermita de St. Elm–St. Feliu de Guixols
Sortim de St. Feliu pel GR-92 seguint la riera de Mascaneda El camí agafa alçada passant per la font del Pastor i després trobem el camí Romà. Arribem al Collet de la Mare de Déu (268m) i ens enfilem sobtadament fins al cim del Puig Gros (325m) des d’on la vista és magnífica. Baixem fins al Coll de Portes (125m) i continuem fins l’ermita de St. Elm. El retorn a St. Feliu el fem costejant per tota la badia.
Recorregut: 12 km. Desnivell:
325 m Temps: 4:15
h sense comptar aturades
Responsables de tota la sortida: Marià Manzano i Lali Roselló amb la col·laboració de Francesc Garrigós, Maria Marzo, Enric Homedes i Carme Roig
QÜESTIONS ORGANITZATIVES IMPORTANTS!!
Per a l'organització dels cotxes i la reserva de places al Mas Pla i al Restaurant heu de telefonar a la Lali o al Marià (93 218 80 72). També podeu enviar un correu electrònic a eulalia.rosello@upc.edu abans de dimarts, dia 11 de gener, a les 10 h. de la nit.
A fi de facilitar la feina a l’organització procureu no avisar el darrer moment i eviteu, en la mesura del possible, els canvis d’última hora. Trameteu un missatge clar i concís, tot indicant quin dia o dies vindreu i si podem disposar del vostre cotxe.